چرا بايد تبليغات كنيم؟

مقالات چرا بايد تبليغات كنيم؟

چرا باید تبلیغات كنیم؟

تبلیغات نحوه ای از ارتباط منظم و هدفمند است كه به مشتری كمك میكند تا انتخاب نهایی خود را به راحتی انجام دهد. كارشناسان فروش ، تبلیغات را به عنوان بازوی اصلی افزایش میزان فروش و توسعه بازار شناخته اند.

تبلیغات ٩ مزیت كلی دارد كه در زیر به بیان ساده آنها می پردازیم :

  • معرفی كسب و كار ، محصولات و یا فعالیت شما به بازار هدفتان
  • مقابله با رقبا
  • افزایش اعتبار تولید كنندگان در بازار
  • آموزش به مصرف كنندگان
  • حمایت از بخش فروش
  • ایجات حس صمیمیت و اعتماد بین شركت ها با مصرف كنندگانشان
  • ایجاد شناخت به وسیله ی دید بصری
  • تعریف استاندارد هایی جدید از یه محصول ، خدمات و یا فعالیت شركت ها
  • افزایش فروش

تبلیغات اینترنتی :

امروزه تعداد كاربران اینترنتی در سراسر جهان رو به افزایش است ، امروزه اینترنت به یك رسانه مهم و تاثیرگذار در ارتباطات ، سرگرمی ، آموزش و اطلاع رسانی تبدیل شده است.

اكنون اكثر مدیران با تجربه به این نتیجه رسیده اند كه تبلیغات سنتی و روشهایی همچون هدایای تبلیغاتی ( مثل خودكار ، جاسوئیچی ، كلاه ، لباس و ... ) دیگر چندان مفید نیست زیرا بسیار هزینه بر است و راندمان پایینی دارد. اما در مقابل تبلیغات در اینترنت هزینه ی كمتر و راندمان بسیار بالاتری دارد.

چرا راندمان تبلیغات در اینترنت بسیار بالاست؟

- ٩٠٪‏ كاربران اینترنت قشر جوان و یا قشر مصرف كننده ی جامعه هستند.

- میتوان تبلیغات را به مخاطبان بیشتری نشان داد. مخاطب یابی بسیار هدفمند تر است.

- هزینه تبلیغات در فضای مجازی بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی و میدانی است.

- سرعت تبلیغات در اینترنت بسیار بالاست

- میتوان میزان بازخورد تبلیغات در اینترنت را به راحتی مشاهده كرد.

- امكان ارائه اطلاعات دقیق تر و تفضیلی تر از كالا و خدمات وجود دارد.

- بروزرسانی و اصلاح اطلاعات ، سریع و بدون دردسر صورت میگیرد.

- برقراری ارتباط بهتر با مشتری از طریق انواع رسانه های تصویری ( عكس ، فیلم ، كاتالوگ های آنلاین و ... ) و رسانه های شنیداری

- برند سازی بهتر و راحت تر

- حذف هزینه های اضافی مانند ( هزینه چاپ بنر ، كاتالوگ ، ٣ لت ها و ... )

چرا حضور فعال و تولید محتوا در شبكه های اجتماعی ضروری است ؟

امروزه شبكه های اجتماعی به خوبی جای خود را در زندگی مردم باز كرده اند و به یك عضو بی بدیل تبدیل شده اند.

اما فعالیت موثر در شبكه های اجتماعی بر خلاف تفكر عوام جامعه برای صاحبان كسب و كار اصلا كار ساده و پیش پا افتاده ای نیست زیرا در این محیط مهمترین و جدی ترین بحث جذب مخاطب است كه این كار بدون تولید محتوای خوب ، جامع ، زیبا و جذاب برای كاربر امكان پذیر نیست.

اگر هدف شما از حضور در شبكه های اجتماعی برندسازی و افزایش فروش است باید سه نوع مطلب برای كاربرانتان آماده كنید.

آموزش دادن : مهم نیست شغل شما چیست ، در هر كسب و كاری كه هستید مهمترین فعالیت شما در رسانه های اجتماعی باید آموزش باشد.

تاید و تمجید كاربران : در فضای مجازی مطالبی را انتشار دهید كه نشان دهد مورد تمجید دیگران هستید ، این كار اعتماد افراد جدید را به سرعت جلب میكند و باعث میشود به خودشان جرأت خرید از شما را بدهند. (هر وقت ممكن است با مشتریانتان عكس گرفته و آنها را فضای مجازی پخش كنید)

معرفی محصول یا خدمات شما به صورت شفاف و با قیمت های مشخص ، مشتریان شما باید بدانند محصول یا خدمات شما چیست و با چه قیمتی به فروش میرسند ( شفاف باشد با این كار اعتماد مشتریان به شما دو چندان میشود)

همیشه از خدمات ثانویه و پس از فروش تان مطلب منتشر كنید، تمام انسانها دوست دارند بدانند ، پس از خرید از شما انها را فراموش نكرده اید)

انواع بازاریابی هایی كه به آنها بها داده نمیشود اما فوق العاده مهم هستند :

1- ویدئو ماركتینگ

2- ایمیل ماركتینگ


نویسنده: سالار کفاشان